Queen Mary 2, the enterprise 

direct­ed by Rob Rom­bout  70′  2004  Unit­ed King­dom, Atlantic Ocean, USA

SUMMARY

From the start, it has been decid­ed that the Queen Mary 2 would be the longest, the largest, the most expen­sive and lux­u­ri­ous ship ever built. We fol­low Micky Ari­son (ship own­er and pres­i­dent of Car­ni­val), Stephen Payne and Andrew Col­lier (archi­tect and inte­ri­or design­er), the Com­modore Ronald W. War­wick, engi­neers, mar­ket­ing man­agers and artists as they take up the chal­lenge. In 1998, Car­ni­val, the largest cruise com­pa­ny in the world took over the leg­endary Cunard Com­pa­ny. Inside Car­ni­val, a few peo­ple dared to sug­gest a crazy project : build­ing a transat­lantic lin­er in the Cunard tra­di­tion, which also responds to an Amer­i­can mar­ket always in search of new fea­tures and greater sensations.

RÉSUMÉ

En 1998, la mythique com­pag­nie Cunard est rachetée par le géant de la croisière, le groupe Car­ni­val, quelques per­son­nes osent pro­pos­er un pro­jet fou : con­stru­ire un transat­lan­tique dans la tra­di­tion de Cunard, mais qui réponde à la demande d’un marché améri­cain tou­jours en quête de nou­veautés et de sen­sa­tions. Dès sa con­cep­tion, il est décidé que le Queen Mary 2 sera le paque­bot le plus long, le plus large, le plus cher, le plus lux­ueux jamais con­stru­it. Micky Ari­son (pro­prié­taire et arma­teur), Stephen Payne et Andrew Col­lier (respec­tive­ment archi­tecte et déco­ra­teur), le Com­modore Ronald W. War­wick, les ingénieurs, les respon­s­ables de la com­mer­cial­i­sa­tion et les artistes chargés de la déco­ra­tion relèvent le défi…

XXX

RESUMO

Em 1998, Car­ni­val, a maior com­pan­hia de cruzeiros do mun­do, adquir­iu a lendária Cunard Com­pa­ny. Algu­mas pes­soas na empre­sa Car­ni­val ousaram sug­erir um pro­je­to louco: con­stru­ir um cruzeiro transatlân­ti­co na tradição da Cunard, o que tam­bém era a respos­ta para um mer­ca­do amer­i­cano sem­pre à procu­ra de novos atrib­u­tos e maiores sen­sações. Des­de o princí­pio ficou deci­di­do que a Queen Mary 2 seria o navio mais com­pri­do, maior, mais dis­pendioso e lux­u­oso algu­ma vez construído.

TEKST IN PDF

CREDIT

Direc­tor Rob Rom­bout  Script Rob Rom­bout, and Louis-Philippe Capelle  Direc­tor of pho­tog­ra­phy Louis-Philippe Capelle  Edit­ing Adri­ana Mor­eira De Oliveira  Post­pro­duc­tion image Tri­an­gle 7  Sound Gri­et van Reeth  Sound edit­ing and sound mix­ing Paul Hey­mans  Orig­i­nal Music Hugh­es Maréchal  Sound­stu­dio 5/5  Line pro­duc­er Philippe Bed­fert  Exec­u­tive pro­duc­er Chan­tal Bern­heim  Pro­duc­er Ardent  Co-pro­duc­er Arte France, and RTB (bel­gian tele­vi­sion)  In col­lab­o­ra­tion with Région Pays de Loire, Dune films, Leapfrog, Sokan, and Sphimages

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Orig­i­nal title Queen Mary 2, the enter­prise  Orig­i­nal lan­guage Eng­lish and French  Avail­able version(s) Orig­i­nal French ver­sion  Orig­i­nal for­mat video  For­mat 16/9  Col­or À VÉRIFIER